يرى المهتمون بشؤون تربية الأطفال أن القصص يمكن أن تكون من أهم الطرائق التعليمية التي تنمي الوعي الذهني للطفل وتوجه سلوكه العلمي لا سيما إذا كانت مرفقة بصور توضيحية . وهذه المجموعة مقسمة إلى أربعة أجزاء بحسب فصول السنة وفي كل جزء 90 قصة يمكن ان يقرأ الطفل واحدة منها كل يوم . وهي منتقاة من البيئة التي يعيشها الطفل والواقع الذي يفهمه بحواسه الفطرية وادراكاته المنفتحة . وقد حرصنا ان تكون هذه القصص ذات اهداف تربوية تبني شخصية الطفل وتشبع حاجته الى المتعة ورغبته في الاكتشاف وذلك باسلوب مبسط وعبارات سهلة ولغة مفهومة
Those interested in raising children believe that stories can be one of the most important educational methods that develop the child’s mental awareness and guide his scientific behavior, especially if they are accompanied by illustrative pictures.
This collection is divided into four parts according to the seasons of the year, and each part contains 90 stories, one of which the child can read every day.
They are selected from the environment in which the child lives and the reality that he understands with his innate senses and open perceptions.
We have made sure that these stories have educational goals that build the child’s personality and satisfy his need for fun and his desire for discovery, in a simplified style, easy phrases, and understandable language.